zaterdag 30 april 2016

Mijn niet perfecte tekenboekje • Update #1

Ik voel de ogen van mijn zusje op mijn tekenboekje rusten. 'Wat wórdt dat ooit?'. Ehm. Ja. Bomen eigenlijk. Maar met die opmerking begin ik zelf ook te twijfelen of het er nou meer als bomen of bergen uitziet. 'Bergen', zeg ik daarom maar gewoon. 'Oh, ik vind het er eigenlijk meer op bomen lijken', zegt mijn zusje dan. Korte stilte. 'Dan worden het wel gewoon bomen', mompel ik, me nog dieper over mijn schets buigend. Met een beetje verf hier en daar gaat het misschien nog ergens lijken. Hoop ik.

Kijk, als dit een gewoon schetsboekje was had ik die bladzijde er al lang uit gescheurd, maar sinds ik in een optimistische bui besloot dat ik nooit iets uit dit specifieke boekje mag scheuren (zie deze post) is dat geen optie. Hooguit een beetje gummen. Wel jammer dat dat met verf niet werkt.
Toch heb ik tot nu toe, perfectionistisch als ik misschien ook ben als het om tekenen of schilderen gaat, de verleiding weerstaan.
Nu het vakantie is heb ik lekker veel tijd om eens flink wat te kliederen in mijn boekje. Ik heb zelfs mijn kleurpotloden er eens bij gepakt en ook mijn schilderspalletje weer uit de kast getrokken.



(Update: het zijn bomen geworden)

Bij het maken van de laatste tekening had ik weer even het idee dat ik op de basisschool zat. Lekker even gedachteloos kleuren (of moet ik zeggen krassen) met potloden van baggerkwaliteit die ik ergens in een hoekje van mijn kamer vond, maar waarvan je dat niet eens meer door hebt als je er eenmaal mee bezig bent. 

Het is niet zo'n lange update dit keer, maar deze vakantie kom ik vast nog wel ergens aan meer tekentijd toe. Je kunt ook mijn nieuwe instagram account in de gaten houden (doe net alsof je deze zeer subtiele reclame niet opmerkt) voor kleine teken- en schilderupdates en meer .

Houden jullie een teken/schilder/creatief boekje bij? Ik vind het leuk om jullie creaties ook te zien!



3 opmerkingen:

  1. Ik las net je eerste artikel over je "niet zo perfecte tekenboekje" maar tot nu toe vind ik je tekeningen en illustraties nog erg mooi hoor! - love it! Toen ik dat eerste stukje las, was het net alsof ik een boek las. Erg mooi geschreven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waauw wat doe jij dit leuk! Ik vind vooral de eerste tekeningetjes van die dieren heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die beestjes zijn zooo mooi en schattig!

    BeantwoordenVerwijderen

|