woensdag 20 april 2016

Nieuwste aanwinst • Aquarel schilderspalet


Schilderen heeft voor mij altijd een beetje iets magisch gehad. Kleuren aanbrengen op papier, mengen, lijnen iets dikker maken, dan weer iets dunner en voilá, binnen de kortste keren staat er een prachtig kunstwerkje op papier. Tot nu toe deed ik al mijn schilderswerkjes met zo'n waterverfpalet dat je op school in de eerste klas krijgt, maar voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn ouders het echte werk: Een doosje van Gogh aquarelverf. Met de twaalf sterk gepigmenteerde kleuren die het palet bevat kan ik mijn schildersblokken eindelijk weer wat nieuw leven in blazen. Van de week deed ik al een eerste poging...





Ik raak er steeds meer van overtuigd dat schilderen veel fijner is dan tekenen. Gewoon kleurtjes toveren met je kwast en die vervolgens heel subtiel in elkaar laten overlopen (of word ik nu iets te filosofisch). Hele portretten zal ik wel nooit kunnen maken, veel te precies en eerlijk is eerlijk, veel te moeilijk voor mij. Maar dat is nu juist het leuke aan creativiteit, alles mag en alles kan. Zo abstract of realistisch als je zelf maar wil.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

|