maandag 25 april 2016

Snail mail • Pakketjes blijheid op de deurmat



Post zie ik als een soort cadeautje dat uit de brievenbus valt. En dan doel ik niet op die gezellige blauwe belastingenveloppen of het wekelijks reclamepakket, nee, dan bedoel ik de ansichtkaarten, brieven of lieve verjaardagswensen die iemand speciaal voor mij op de post heeft gedaan. Het ouderwetse van zomaar even een brief opsturen is naar mijn idee veel leuker dan gewoon even een appje verzenden, zo'n opgestuurde kaart heeft dan toch net even iets meer betekenis dan een whatsappberichtje dat binnen twee seconden verstuurd is.

Nu was ik al bekend met het concept penvrienden en jarenlang heb ik fanatiek heel wat brieven uitgewisseld met penvriendinnetjes uit alle hoeken van Nederland, maar het begrip 'snail mail' (de naam alleen al is leuk) was tot voor kort nog geheel nieuw voor me. Misschien heb je er ooit al eens van gehoord, misschien ook niet, maar wat het kort gezegd nu precies inhoudt is het versturen van prachtig versierde enveloppen gevuld met allerlei kleine knutselwerkjes, briefjes en (zelfgemaakte) cadeautjes voor de ontvanger.
Na het lezen over deze voor mij nieuwe (en geweldig leuke) vorm van post versturen was mijn enthousiasme gewekt en van de week deed ik al mijn eigen eerste poging tot het versturen van een heuse snail mail. Voor het echte werk moet je op pinterest zijn, maar mocht je de probeerselen van een postliefhebbend bloggertje willen zien, scroll dan gerust wat verder.







Ondertussen is de enveloppe op de bus naar een penvriendinnetje ergens in Roemenië en wordt hopelijk onderweg niet nat, want deze snail mail was voor mij meteen weer een excuus om mijn nieuwe aquarelverf uit te proberen voor de bloemetjes op de enveloppe en die verf is natuurlijk alles behalve watervast. Lekker slim weer, maar goed.

Hebben jullie zelf al eens een snail mail verstuurd?



3 opmerkingen:

  1. Wat een hoop fijnheid en blijheid! :) Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is echt leuk! Ik heb dat nog nooit verstuurd maar wel eens binnen gekregen! Echt leuk hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie snailmail! Die roosjes zijn echt mooi geschilderd!

    BeantwoordenVerwijderen

|