zaterdag 7 mei 2016

Een high tea in het zonnetje


Op zijn Engels een heuse high tea houden, dat leken mij en mijn vriendin wel wat om onze verjaardag mee te vieren. Afgelopen woensdag trokken we dus enthousiast de ovenhandschoenen uit de kastjes om als volleerde keukenprinsessen (maar dan iets meer het omgekeerde van dat) heerlijke hapjes op tafel te toveren. De dag van tevoren sloegen we al allerlei soorten pakken mix in, want zelf beslag maken zie ik mij dan nog weer net niet doen. zodat we de ochtend voor het high teaen de keuken onveilig konden maken. Letterlijk en figuurlijk, er zijn geen branden uitgebroken, maar de keuken eindigde bezaaid met suiker en scherpe messen die overal rondslingerden en ik verbrandde mijn arm aan een ovenplaat terwijl ik gewoon handschoenen aan had, maar dat terzijde. 

Met de hulp van mijn zusje (die in tegenstelling tot mij en mijn vriendin wel gewoon met ovens, messen en mixers om kan gaan) hebben we een tafel vol met heerlijke zoetig- en hartigheden klaar weten te zetten waar we later die middag met de rest van ons vriendengroepje lekker van hebben zitten genieten in het zonnetje dat besloot dat het eindelijk weer eens tijd was voor een beetje warmte in Nederland. En dat was het ook wel zo onderhand, leve het warme weer zonder regen.







Mocht je je afvragen wat er in die superdeluxe uitziende minicakevormpjes zit die mijn zusje heeft gemaakt (ik had heel graag gezegd dat ik het zelf had gedaan maar ehm, hopeloos geval hier), het zijn kleine stukjes brownie en minicupcakes met bosvruchtjes erin en daarbovenop een beetje botercrème met granaatappelpitjes die we blijkbaar nog ergens in de vriezer hadden liggen. Daaromheen liggen appelflapjes die ik wel zelf heb gemaakt (ik lijk nu heel trots maar dat ben ik eigenlijk ook wel) en we hebben qua hartigheden nog wrapjes en sandwiches weten te maken.

Voor de vorm hebben we er met de tweeëntwintig graden die het buiten was nog maar een kopje thee bij genomen, maar voor de rest was het sinaasappelfruitwater vooral populair.

Aan het eind van de middag was álles op. Echt alles. En ik maar denken dat we te veel hadden ingeslagen. Misschien heb ik ons vreetvermogen onderschat, maar ik hou het er wel gewoon op dat het vast erg lekker was en dat het daarom allemaal op was, klinkt een stuk leuker.

Welke hapjes zouden jullie zelf bij een high tea maken?




2 opmerkingen:

  1. hmm! dat ziet er heerlijk uit.
    en wat fijn he, zo in het zonnetje?!
    ik maak vaak wraps met zalm als het om iets hartigs gaat,
    en wat zoet betreft; chocolade is altijd goed. haha :)

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er heerlijk uit! Het lijkt mij ook wel eens leuk om een high thee te doen als ik dit zo zie :)

    BeantwoordenVerwijderen

|