donderdag 31 mei 2018

Nachtelijke bingewatchtip: The end of the f***ing world



Wat doe je als je in je tentamenweek 's nachts om half 3 wakker wordt en niet meer kan slapen door de warmte en de hooikoorts? Juist ja, een heel seizoen van een serie kijken op Netflix. Gelukkig was deze niet zo lang en kon ik na een vermakelijke plusminus 3 uurtjes weer in slaap vallen terwijl de vogeltjes buiten alweer begonnen te fluiten. Hieronder een kleine review, want ik kan het je best aanbevelen (de serie, niet het onverantwoorde midden in de nacht series kijken als je bijna tentamen hebt). 

Als tijdens de lunch psychopatische James op een niet al te vriendelijke manier benaderd wordt door stereotype moody tiener Alyssa, besluit hij dat zij degene is op wie hij zijn lang voorgenomen moord gaat plegen. Ondanks het feit dat hij vrij incapabel meent te zijn tot het voelen van emotie gaat hij een relatie met haar aan om haar vertrouwen te winnen. James en Alyssa delen een haat naar hun ouders toe en besluiten er, uit initiatief van Alyssa, vandoor te gaan met de auto van James' vader. De twee hebben als doel de biologische vader van Alyssa op te zoeken, die haar elk jaar voor haar verjaardag trouw een kaart stuurt, maar die Alyssa nooit heeft ontmoet. Wat volgt is een roadtrip die steeds verder uit de hand loopt en James en Alyssa die op een andere manier naar elkaar gaan kijken. Met elke aflevering lijkt een uitweg naar een goed einde steeds een stukje kleiner te worden.

Het dominante karakter van Alyssa en het terughoudende karakter van James krijgen meer lagen en diepgang, maar ontwikkelen ook erg naarmate het einde van de serie meer nadert. Beiden zitten echt met zichzelf en de wereld in de knoop. De twee vullen elkaar aan, maar zorgen voor een ravage. Het geheel had wel iets weg van Bonnie en Clyde. Ik had niet veel verwacht van een serie met maar acht afleveringen van elk 20 minuten, maar ik ben blij verrast. Het verhaal ontwikkelt heel snel, maar is toch fijn te volgen en de karakters winnen je als kijker echt voor zich.

Dus, beste lezers van dit blogje, zoek je nog een serie met een tof verhaal die je in een avondje kan wegkijken zonder al te veel te hoeven nadenken? Dan kan ik je The end of the f***ing world zeker aanraden. Eerlijk is eerlijk, het is niet de allerbeste serie die ik ooit heb gezien, maar zeker de moeite waard!

Misschien ook leuk om te vermelden dat ik dit artikel type terwijl ik morgenochtend mijn tentamen heb en nog 3 uur aan hoorcollege te leren heb. En het is op het moment 21:30. Ja, ik vraag het mezelf ook af, why are you like this? Maar sommige dingen, zoals mijn plotselinge neigingen naar het schrijven van blogposts als ik moet leren, zullen nooit veranderen.

Heb jij de afgelopen tijd nog een toffe serie gezien die je kunt aanbevelen?


2 opmerkingen:

  1. Dit klinkt goed, ik heb ook permanent last van uitstelgedrag, dus series zijn altijd welkom. (don't judge haha)
    Ik ben pas begonnen met Sweetbitter, vind ik ook wel het bekijken waard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou een beetje hypocriet zijn om te judgen als ik precies hetzelfde doe :') Maar Sweetbitter ken ik niet, ik ga zeker even kijken of het wat is, thanks voor de tip!

      Verwijderen

|