zondag 7 april 2019

Plaatjes plakken



En toen was opeens de tafel bezaaid met schildpadden, meisjes in zwart-wit, narwallen, rolschaatsen met roze veters en heel erg veel papiersnippers. 

Wat is de gouden formule voor creatieve uitspattingen? Juist ja, de Flow scheurkalender, een overvolle agenda en uitstelgedrag. Serieus, geef me alle tijd van de wereld om iets creatiefs te doen en ik raak mijn knutselspulletjes niet eens aan. Geef me daarentegen een berg aan verplichtingen die overduidelijk prioriteit hebben en ik heb een schaar in mijn hand en ben minicollages aan het maken. Ik kan er ook niks aan doen. Dat is nou eenmaal hoe dat soort dingen gaan bij mij. 

Dat gezegd hebbende moet ik ook nog even kwijt dat ik megafan ben van de Flow scheurkalender. Elke dag staat er een illustratie van een andere illustrator op de papiertjes en elke dag zijn ze weer even leuk. Wonderbaarlijk genoeg kan ik me steeds inhouden om niet naar die van de volgende dag te gluren en is het iedere dag weer een verrassing welk plaatje tevoorschijn komt. Het leuke is dat de websites en instagramaccounts van de kunstenaars er gewoon bij staan.



Sinds 1 januari wordt de stapel kalenderblaadjes op mijn bureau steeds groter, want ik weiger er ook maar één weg te gooien, en vanmiddag bedacht ik eindelijk een doel voor al die mooie plaatjes. Gewapend met schaar en lijmstift ging ik aan de slag en maakte twee minicollages.




En opeens is de middag alweer voorbij en mijn to do lijstje nog altijd even vol. Begin ik al stress te krijgen? Beetje. Ik denk dat ik mijn schaar en lijm maar in ga wisselen voor laptop en studieboek.

Een hele fijne zondag allemaal en vergeet niet te genieten van het zonnetje (als die nog vanachter de wolken vandaan durft te komen tenminste). 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

|